آی تی رسا ن ایران

ساخت وبلاگ
کمپانی Dell به تازگی یک مدل جدید از مجموعه تبلت هایش را با مشخصات ارتقایافته طراحی و رونمایی کرده است. تبلت جدید مجهز به ویندوز ۱۰ و دوربین سلفی نیز می باشد. تبلت جدید دل، قیمت گذاری آماده عرضه به بازارها شده است.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

Dell Venue 8 Pro

این طور که پیداست رقبای سرفیس مایکروسافت روز به روز بیشتر می شوند. بدون شک برترین تبلت های ویندوز ۱۰ حال حاضر را مایکروسافت با سری سرفیس در اختیار دارد. به دنبال محبوبیت این دستگاهها، شرکت های دیگر نیز به فکر طراحی محصولاتی با مشخصاتی رقابتی با سری سرفیس افتادند. سامسونگ که چندی پیش و در جریان نمایشگاه CES از تبلتی با نام Galaxy TabPro S رونمایی کرد که آن را محصولی برای رقابت با سرفیس پرو مایکروسافت معرفی کردند. به دنبال آن اخیرا اطلاعاتی از هواوی و برنامه هایش برای رونمایی از محصولی هیبریدی با بوت دوگانه نیز منتشر شده بود.


شرکت Dell، به تازگی نسخه بروز شده تبلت Venue 8 Pro با بهره گیری پیش فرض از ویندوز ۱۰ رونمایی کرد. بر این اساس نسخه بروز شده تبلت Dell Venue 8 Pro از صفحه نمایشی ۸ اینچی با وضوح فول اچ‌دی یا WUXGA با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد، این در حالی است که ارائه مدلی با وضوح تصویر ۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل نیز دور از انتظار نخواهد بود.


این محصول به پردازنده اتم x5 مدل Z8500 یا Z8300 به همراه چهار گیگابایت حافظه رم مجهز است. مدل ۲۰۱۶ تبلت Dell Venue 8 Pro دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بوده، با این حال امکان دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر، با بهره‌گیری از کارت جانبی نیز تعبیه شده است.

Dell Venue 8 Pro

از دیگر مشخصات نسخه به روز شده تبلت Dell Venue 8 Pro می‌توان به دوربین اصلی و سلفی به ترتیب ۵ و ۲ مگاپیکسلی، درگاه یو‌اس‌بی ۳ به همراه کانکتور Type-C، دو مودم داخلی وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac و شکاف میکرو سیم‌کارت اشاره کرد.


تبلت جدید و مجهز به ویندوز ۱۰ کمپانی Dell …


به ادعای شرکت سازنده، این محصول با بهره‌گیری از نسخه پرو ویندوز ۱۰ و قیمت ۴۴۹ دلاری از هم اکنون قابل سفارش خواهد بود با این حال بین ۱۱ تا ۱۴ روز کاری طول خواهد کشید که محصول به دست خریدار برسد. لازم به ذکر است که کاربران در صورت تمایل می‌توانند قلم استایلوس Dell Active Pen را که با این محصول سازگار است را هم با قیمت ۴۵ دلار تهیه کنند.


نظر شما در مورد جدیدترین تبلت Dell چیست؟


مطالب مرتبط :


– تبلت فوق مقاوم و شگفت انگیز کمپانی Dell


– Dell و رونمایی از دو محصول هیبریدی جدید


– رقیبی جدید برای سرفیس پرو مایکروسافت

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:25

هرچند خطر برخورد سیارک‌ها با زمین کاملاً جدی و محتمل است، اما تا همین چند سال پیش که برخورد یک شهاب‌سنگ به روسیه باعث زخمی شدن صدها نفر و تخریب چندین ساختمان شد، کمتر کسی آن را جدی می‌گرفت. حالا ناسا قصد دارد تا با تاسیس بخشی جدید، از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کرده و یا حداقل بتواند آن‌ها را پیش‌بینی کند.ناسا با تاسیس دفتر دفاع از سیاره به مقابله با تهدید سیارک‌ها می‌رود

ناسا با تاسیس یک دفتر جدید برای نظارت بر شناسایی و ردیابی اشیاء نزدیک به زمین (NEOs) قصد دارد از تکرار حوادثی مانند برخورد شهاب‌سنگ به روسیه جلوگیری کند. دفتر هماهنگی دفاع از سیاره (PDCO) تمامی پروژه‌های ناسا برای شناسایی و تجزیه و تحلیل سیارک‌ها را زیر یک چتر جمع می‌کند.

از زمان آغاز بررسی‌های ناسا برای مشاهده‌ی سیارک‌ها در سال ۱۹۸۸، بیش از ۱۳۵۰۰ جسم نزدیک زمین کشف شده‌اند و این تعداد با سرعت ۱۵۰۰ عدد در سال در حال افزایش است.

جان گرانسفلد مدیر بخش ماموریت‌های علمی ناسا می‌گوید:

“تشخیص و ردیابی سیارک‌ها و دفاع از سیاره در برابر خطرات احتمالی آن‌ها چیزی است که ناسا و جامعه‌ی جهانی آن را بسیار جدی می‌گیرند. اگرچه هیچ خطر شناخته شده‌ای در حال حاضر زمین را تهدید نمی‌کند، اما حادثه‌ی سال ۲۰۱۳ روسیه و عبور سیارک در هالووین امسال به ما یادآوری می‌کنند که چرا باید هوشیار باشیم و آسمان را با دقت زیر نظر بگیریم.”

ستاره شناسان تا به حال بیش از ۹۰ درصد اجرام نزدیک به زمین با طولی بیشتر از یک کیلومتر را مکان یابی کرده‌اند؛ اما در حال حاضر تمرکز اصلی بر روی اجرام کوچکتر، با طولی حدود ۱۴۰ متر (اندازه‌ای تقریباً برابر با یک زمین فوتبال) است. این اجرام اگرچه کوچک به نظر می‌رسند، اما همچنان می‌توانند خطرناک باشند و ناسا قصد دارد تا پایان دهه‌ی میلادی جاری ۹۰ درصد آن‌ها را کشف کند.

دفتر جدید ناسا در زمانه‌ای تاسیس می‌شود که آگاهی از تهدیدات بالقوه‌ی اجرام آسمانی در بالاترین سطح خود قرار دارد. سال گذشته کنسرسیومی متشکل از بیش از ۱۰۰ دانشمند و هنرمند با همکاری یکدیگر سعی در شناساندن “روز سیارک” به عموم مردم و افزایش آگاهی عمومی در مورد خطرات اجرام آسمانی داشتند. هدف دیگر چنین گروه‌هایی فشار بر دولت‌ها برای افزایش تلاش و سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

اما این مدل از آگاه‌سازی عمومی معایب خود را نیز دارد. هر از چند گاهی شایعاتی مبنی بر برخورد یک سیارک به زمین قوت گرفته و ناسا را مجبور به انتشار بیانیه و شفاف‌سازی در مورد شایعه می‌کند.

خوشبختانه دفتر دفاع از سیاره این مشکل را نیز حل خواهد کرد. علاوه بر نظارت بر اجرام آسمانی، وظیفه‌ی دیگر این دفتر آگاه‌سازی عموم از آخرین اطلاعات و اخبار مرتبط با اجرام آسمانی است. در صورتی که خطر برخورد یک سیارک با زمین وجود داشته باشد، دفتر دفاع از سیاره با همکاری آژانس مدیریت حوادث اضطراری فدرال امریکا و همتایان بین المللی آن به هرگونه تهدید پاسخ خواهند داد.

لیندلی جانسون افسر دفاع از سیاره ناسا می گوید:
“تاسیس رسمی دفتر هماهنگی دفاع از سیاره، نشان دهنده‌ی این واقعیت است که ناسا خود را موظف می‌داند تا نقش رهبری در ردیابی این تهدیدهای آسمانی را در سطح جهانی به عهده بگیرد و اگر نیاز به دفاع از سیاره باشد وارد عمل شود.”

هدف بلند مدت دفاع از سیاره، توسعه‌ی فناوری‌هایی است تا شبیه فیلم آرماگدون اجرام آسمانی که در مسیر برخورد با زمین قرار دارند را از مسیر خود منحرف کرده یا نابود کند. چنین روشی “ماموریت تغییر مسیر سیارک‌ها” نام دارد و طرحی مفهومی است که در آن با استفاده از ربات‌ها و تکه‌ی سنگینی که از یک سیارک جدا شده، با استفاده از اثرات گرانشی متقابل، سیارک را از مسیر مدار اصلی اش منحرف خواهند کرد.

اگر وقت برای انجام چنین اقدامی نباشد و یا به هر دلیلی چنین طرحی جواب ندهد، ناسا زمان و مکان دقیق برخورد را به سازمان‌های مدیریت بحران جهانی اطلاع خواهد داد تا برای اقدامات لازمه و واکنش به آن آماده باشیم.

منبع:زومیت

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:17

شرکت خودروسازی آئودی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در دیترویت از ماهنورد جدیدی رونمایی کرده که از سیستم مشهور چهار چرخ محرک Quattro استفاده می‌کند.معرفی ربات ماهنورد جدید

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، ماهنورد Quattro در حال حاضر یک ربات چاپ سه‌بعدی است که از تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده و ۳۵ کیلوگرم وزن آن است.

البته با توسعه این ربات در آینده، از وزن آن کاسته خواهد شد و از منیزیم نیز در آن استفاده می‌شود. از خصوصیات این ماهنورد می‌توان به پانل خورشیدی و چهار چرخ آن اشاره کرد که می توانند ۳۶۰ درجه بچرخند. همچنین دو دوربین استریو با قابلیت تصویربرداری سه‌بعدی نیز روی این ربات نصب شده است. دوربین سوم برای بررسی مواد و تولید تصاویر پانورامایی وضوح بالا به ماهنورد متصل خواهد شد.

ماهنورد Quattro به لحاظ نظری می‌تواند حداکثر ۳.۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

شرکت سازنده قصد دارد عملکرد ماهنورد را با ارتقای باتری و دستگاههای الکترونیک قدرت و موتورهای الکتریکی ارتقا دهد.

این ربات که برای رقابت برنامه ماهنورد XPRIZE گوگل طراحی شده، باید بتواند حداقل نیم کیلومتر در ماه حرکت کند و فیلمها و تصاویر وضوح بالا را به زمین ارسال کند. این ربات همچنین باید تا سال ۲۰۱۷ بر روی یک موشک به ماه پرتاب شده و در یک منطقه هدف در شمال استوای آن، نزدیک به محل فرود آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ فرود بیاید.

بر اساس برآوردها، سفر به ماه پنج روز طول خواهد کشید و هزینه آن ۲۶.۲ میلیون دلار خواهد بود.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:17

بیگ بنگ: محققان گروه فیزیک دانشگاه بوعلی سینای همدان و دانشگاه منچستر در پروژه‌ای بنیادی، اثر انرژی تاریک بر روی روند شکل‌گیری ساختارهای کیهانی یعنی کهکشان‌ها و خوشه‌های کهکشانی را مورد مطالعه قرار دادند.

0010901محمد ملک جانی و طیبه نادری، محققان گروه فیزیکِ دانشگاه بوعلی سینا به همراه فرانچسکو پیس پژوهشگری از دانشگاه منچستر بر خلاف بیشتر مطالعات انجام گرفته بر روی انرژی تاریک، به جای مسئله انبساط تند شونده، به سناریوی تشکیل ساختارهای بزرگ مقیاس کیهانی مانند کهکشان ها و خوشه های کهکشانی در کیهان شتابان امروزی پرداخته‌اند.

بصورت کلی می‌توان گفت که انرژی تاریک نه تنها باعث انبساط تندشونده کیهانی می‌شود؛ بلکه بر روی تشکیل ساختارهای کیهانی نیز اثر مستقیم دارد. این پروژه قصد بررسی، مسئله تشکیل ساختارهای کیهانی با رهیافت نیمه تحلیلی رمبش (فروریختن) کروی را دارد. بصورت خاص رهیافت رمبش کروی در کیهان، شامل انرژی تاریک برای مطالعه تشکیل کهکشان‌ها و خوشه‌های کهکشانی گسترش داده شده است. این پروژه بنیادی، می‌تواند در مطالعه تشکیل ساختارهای کیهانی و اثر انرژی تاریک بر تحول ساختارهای بزرگ مقیاس، منبع مفیدی باشد.

نتایج حاصل از رصدهای گوناگون کیهانی در دو دهه اخیر حاکی از آن است که کیهان کنونی در حال انبساط تند شونده است، پیش از این عقیده بر آن بود که بخاطر نیروی گرانش این انبساط کند شونده است. در چارچوب کیهان شناسی استاندارد، سیال انرژی تاریک پاسخگوی این انبساط تند شونده است. به ادعای این محققان انتظار می‌رود در سال‌های آینده به‌کمک اطلاعات رصدی دقیق‌تر، سر رشته جدیدی در کیهان شناسی نوین توسط اختلالات انرژی تاریک گشایش یابد. نتایج حاصل از این تحقیقات در شماره ۴۵۳ مجله MNRAS منتشر شده است.

دانلود مقاله از اینجا

نقش انرژی تاریک در تشکیل ساختارهای کیهانی, ۵٫۰ out of 5 based on 2 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:17

کودکانتان را در معرض هکرها قرار ندهید

کد خبر :38652

پدر و مادر بودن بسیار سخت است. زمانی که کودکان به دنیای ما وارد می‌شوند باید مطالب زیادی اعم از مراقبت، خورد و خوراک و صفحه نمایشی ایمن را فرا بگیریم. بنابراین ما باید نگرانی‌های ضروری را روز به روز به زندگی خود برای کودکانمان اضافه کنیم.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، مشکل والدین با همین جمله آخر است. با این حال برنامه‌های مختلفی وجود دارد که در اینترنت در حال رشد هستند و همچنین دستگاه‌هایی که هوشمند هستند و می‌توانند به کمک پدر و مادر بیایند مانند مانیتور کودک و یا باربی‌هایی که دوربین دارد تا والدین در صورت لزوم از آنها برای کنترل کودکان استفاده می کنند.

متاسفانه در فشار و شلوغی زندگی پدر و مادرها به همه چیز به آسانی نگاه می کنند. مثلا فکر می کنند که فلان فعالیت اینترنتی را بچه های من انجام بدهند؟‌ و این همان جایی است که کودکان می توانند متضرر شوند.
قبلا برایتان گفته ایم که متاسفانه چگونه هکرها مانیتورهای کنترل کودکان را هک کردند. به نظر می رسد هر ۳ تا ۶ ماه برخی از هکرها حرکتهای تندی را بر علیه فرزندان ما انجام می دهند. پس باید بدانید هک کردن همیشه برای پول درآوردن نیست.
اینگونه داستان ها برای انسان بسیار مشمئز کننده است و ما در اینجا یادآور می شویم که خودمان مسئول تک تک اشیایی هستیم که با اینترنت در اتصال هستند. پدر و مادرها همچنین باید توجه بسیار هوشمندانه ای به زمان اتصال کودکان به اینترنت داشته باشند.

زمانیکه هر دستگاه اینترنتی برای کودکان خود تهیه می کنید حتما راجع به مسائل امنیتی آن تحقیق کنید.

گذشته از همه چیز بسیار بد و وحشتناک است که فردی بتواند اشیا متصل به اینترنت کودکان را هک کند. زیرا از این طریق دیگر می تواند جعل هویت و باج خواهی را نتیجه دهد. پس قبل از اضافه کردن به ماتریکس وسایل اینترنتی منزل ،باید تصمیم گیری درستی در خصوص اینگونه اشیا داشته باشید.

آیا نیاز به اتصال به اینترنت دارید؟

من در هنگام بزرگ شدنم از اینترنت استفاده نکردم. ما در آن زمان از چیزی به نام تخیل استفاده می کردیم و من مطمئنم که در این باره شنیده اید. سوالی که من اغلب از خودم می پرسم: آیا واقعا فرزندان من به این وسایل نیاز دارند؟ آیا واقعا فرزندان من به محیط آنلاین نیاز دارند؟
بارها و بارها جواب این سوال برای من منفی بوده است و طبق هیچ استدلالی توجیه نمی شوم که یک اسباب بازی باید تلفن من یا دیگر مشخصات خصوصی ام را داشته باشد.
اگر در غیر این صورت فکر می کنید حتما دستورالعمل وسایل بازی کودکانه ای را که برای آنها تهیه می کنید را مطالعه کنید زیرا با اطلاعاتی حیاتی رو برو خواهید شد. آیا واقعا لازم است در عین صداقت مختصات جغرافیایی فرزندتان را در وسایلش ثبت کنید؟

آیا شبکه های خانگی واقعا تا این حد امن هستند؟

کودکان و نوجوانان امروزی هرگز مانند من رشد نخواهند کرد. اینترنت دیگر در همه جا حاضر و برای زندگی ضروری است. بنابراین ما چه آن را دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم در خانه ما به اتصال خود ادامه خواهد داد.
اما همه ما می خواهیم در همین شرایط هم ایمنی را به همراه داشته باشیم. متاسفانه این حسی است که اغلب نادیده گرفته می شود که تمامی دستگاههایی که حاوی اطلاعات شخصی شما یا کودکان هستند می تواند در عرض مدت زمان کوتاهی توسط تلویزیون هم حتی رویت شوند.
پس حداقل شما باید رمز عبور وای فای خود را توسط یکی از انواع آنتی ویروس محافظت کنید. با Kaspersky Inteet Security می توانید طیف گسترده ای از اینگونه دستگاههایی که در منزل وجود دارند را محافظت کنید.

به بچه های خود فکر کنید

این وظیفه والدین است که فرزندان را در جهت رو به جلو راهنمایی کنند. بنابراین باید با حفظ حریم خصوصی خود امنیت آنها را تامین کنیم.
برخلاف هک شدن یک فرد بزرگسال که می تواند هویت به سرقت رفته خود را بازپس بگیرد این امر برای کودکان می تواند کاملا محال باشد.
بنابراین باید مراقب باشید که چه اطلاعاتی را با کمپانی ها به اشتراک می گذارید.

چنانچه از اسباب بازیهایی استفاده می کنید که حاوی اطلاعات شخصی می باشند باید این سه نکته را در نظر بگیرید:

۱. تا جای ممکن کمترین اطلاعات را به اشتراک بگذارید. در اینجا هیچ قانونی جهت اشتراک گذاری وجود ندارد.
۲. از داده های جعلی استفاده کنید. نیازی نیست تا جنسیت و سن و موقعیت کودک را حقیقی وارد کنید. در این صورت بازاریابان اینترنتی هم نمی توانند استفاده ای از اینگونه داده ها داشته باشند.
۳. از اطلاعاتتان استفاده کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که شما را وادار به ایجاد یک حساب کاربری برای کودکتان کنید. من برای فرزندم حداقل سه حساب کاربری متفاوت باز کرده ام.

منبع: ایدکو

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ در ساعت ۱۴:۳۱:۰۴   بدون نظر

انتهای خبر

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:15

هواوی هم همچون رقیبانش به فکر ارائه محصولاتی ابتکاری افتاده است. به تازگی خبرهایی از محصول در دست طراحی هواوی منتشر شده که نشان از یک محصول تبدیل شدنی لپ تاپ – تبلت دارد و نکته قابل توجه اینکه این محصول قرار است با بوت دوگانه ویندوز ۱۰ و اندروید طراحی شود.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

تبلت هیبریدی هواوی با بوت دوگانه ویندوز و اندروید

بوت دوگانه کاربر را قادر می سازد که به انتخاب خود یکی از سیستم عامل های اندروید یا ویندوز را اجرا نماید. کمپانی هواوی در سال ۲۰۱۵ موفق‌ترین شرکت چینی فعال در صنعت موبایل بوده است. این شرکت چینی، توانست جایگاه سومین شرکت بزرگ عرضه کننده گوشی در دنیا را طی سال ۲۰۱۵ به خود اختصاصی دهد و در پشت سر دو شرکت بزرگ سامسونگ و اپل قرار گیرد.


بنابراین هم اکنون رقیب‌های اصلی هواوی دو شرکت بزرگ و شناخته شده اپل و سامسونگ هستند. پس هواوی باید در سال ۲۰۱۶ با برنامه‌ریزی بسیار دقیقی وارد عمل شود تا به نوعی بتواند توان رقابت با این دو شرکت بزرگ را داشته باشد. این طور که پیداست یکی از برنامه های هواوی برای سال ۲۰۱۶، ورود به عرصه لپ‌تاپ‌های هیبریدی است.


اخباری که اخیرا منتشر شده حاکی از برنامه‌ریزی هواوی به منظور رونمایی از یک لپ‌تاپ هیبریدی و با قابلیت بوت دوگانه است که احتمالا طی سال ۲۰۱۶ معرفی و روانه بازار می‌شود. در سمت مقابل شیائومی هم پیش از این اعلام کرده بود که به زودی لپ‌تاپ‌های برند خود را روانه بازار می‌کند.


طبق گزارشات به دست آمده، هواوی طی چند ماه آینده و نهایتا پیش از پایان سال ۲۰۱۶ از یک لپ‌تاپ هیبریدی یا دو منظوره رونمایی می‌کند که قابلیت بوت دوگانه دارد. منظور از قابلیت بوت دوگانه در واقع امکان اجرای هر دو سیستم عامل ویندوز و اندروید در این محصول است که بنا به سلیقه و نیاز کاربر در مرحله راه‌اندازی دستگاه انتخاب می‌شود.


هواوی و محصولی با بوت دوگانه اندروید و ویندوز …


بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی منبع داخلی شرکت هواوی، لپ‌تاپ هیبریدی و مجهز به قابلیت بوت دوگانه این برند از صفحه کلیدی اختصاصی و جداشدنی نیز بهره‌مند می‌شود. با این وجود هنوز خود هواوی و مقامات رسمی این شرکت صحت این موضوع را به تایید نرسانده‌اند.


نظر شما در مورد محصول هیبریدی هواوی چیست؟


مطالب مرتبط :


– Dell و رونمایی از دو محصول هیبریدی جدید


– تبلتی جدید شبیه به آی پد و با بوت دوگانه اندروید و ویندوز


– پرچمدار سال جدید هواوی در چهار نسخه ارائه می شود

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:15

خبری خوب برای علاقمندان به محصولات ویندوزی اینکه به تازگی یک تبلت فوق مقاوم تحت ویندوز ۱۰ طراحی و معرفی شده است. تبلت جدید قرار است امکانات و قابلیت های ویندوز ۱۰ را برای کاربران به ارمغان بیاورد.
Juniper Mesa 2

در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …


اگرچه تنوع تبلت های ویندوزی در مقایسه با تبلت های اندرویدی کمتر است، اما با معرفی ویندوز ۱۰ انگیزه تولید دستگاههای تحت این سیستم عامل در بین تولیدکنندگان دوچندان شد، به طوریکه در نمایشگاه CES امسال تعداد دستگاههای ویندوزی معرفی شده به خوبی جلب توجه می کرد. در حال حاضر مایکروسافت با سری محصولات سرفیس قدرتمندترین تبلت های ویندوزی را به خود اختصاص داده است. نکته جالب اینکه سامسونگ به تازگی Galaxy Tab Pro S را برای رقابت با سرفیس پرو مایکروسافت رونمایی کرده است.


جدیدترین خبرها از تبلت های ویندوزی مربوط به رونمایی از تبلت جان سخت شرکت Juniper می باشد، این شرکت که سابقه دیرینه‌ای در طراحی و ساخت کامپیوترهای مقاوم دارد، به تازگی از یک تبلت مبتنی بر ویندوز ۱۰ رونمایی کرده که مناسب برای افرادی است که در محیط‌های پر خطر کار می‌کنند.

Juniper Mesa 2

این تبلت که Mesa 2 نام دارد، از صفحه نمایشی ۷ اینچی با وضوح فول اچ‌دی و محافظ دراگون تریل بهره می‌برد، این در حالی است که دارای تراشه چهار هسته‌ای Z3745 اتم اینتل است. تبلت جدید شرکت Juniper توانسته گواهی‌نامه عایقی MIL-STD-810G در شرایط وجود رطوبت، گرد و غبار، دمای غیرمعمول، شوک و سقوط از ارتفاع را به دست آورد. از این رو با خیال آسوده می‌توان از آن در مکان‌هایی که مواد قابل اشتعال وجود دارد و یک جرقه کوچک می‌تواند باعث بروز حادثه شود استفاده کرد.


رونمایی از یک تبلت جان سخت و مبتنی بر ویندوز ۱۰ …

Juniper Mesa 2

از آنجایی که اتصال یا قطع کار دستگاه‌های الکترونیکی در نواحی که از ترکیبات انفجاری استفاده شده می‌تواند خطر آفرین باشد، پورت‌های ورودی و خروجی Mesa 2 همگی با پوششی پلاستیکی دولایه محافظت گردیده است. طبق گفته شرکت سازنده، باتری این محصول بین ۸ تا ۱۰ ساعت دوام خواهد آورد، با این حال با خرید یک کیت جانبی باتری می‌توان ۴ تا ۵ ساعت به عمر شارژ آن افزود.


نظر شما در مورد تبلت های مبتنی بر ویندوز ۱۰ چیست؟


مطالب مرتبط :


– محصول ویندوزی و رقابتی سامسونگ با سرفیس پرو ۴


–  تبلت ۷ اینچی مجهز به ویندوز ۱۰ در راه است


– رونمایی از تبلت ۲۰ اینچی و مجهز به ویندوز ۱۰

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:52

برای همه ما پیش آمده که پیامی را در واتس آپ مطالعه می کنیم ولی زمان کافی برای پاسخ دادن به آن را نداریم یا قصد نداریم بلافاصله به آن پاسخ دهیم. آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:25

آیفون هوشمند خانگی: دستگاهی با قابلیت های جالب اما در عین حال آسیب‌پذیر

کد خبر :38643

در حالی هر روز صنایع فناورانه تلاش می کنند تا شیء خانگی جدیدی را به اینترنت متصل کنند که اخیراً آیفون نیز به جمع دستگاه های هوشمند خانگی افزوده شده است.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، دیگر نیازی نیست هر زمان که آیفون زنگ خورد برای باز کردن در و دیدن کسی که پشت در است به سمت آیفون بروید. با آمدن آیفون های هوشمند جدید به بازار فقط کافی است که نرم افزار این دستگاه را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. در این صورت هر زمان که کسی زنگ در شما را فشار دهد، پیغامی در این نرم افزار مبنی بر حضور کسی در پشت در نمایان می شود و شما می توانید از طریق این نرم افزار آن فرد را ببینید و یا حتی با وی گفتگو کنید.

علی رغم وجود چنین قابلیتی، این خطر وجود دارد که آیفون هوشمند موجب لو رفتن گذرواژه ی WiFi خانگی شما شود.

اگرچه تا کنون تنها از وجود آسیب پذیری های امنیتی در خودروهای هوشمند، یخچال های هوشمند، کتری های هوشمند و اسباب بازی های متصل به اینترنت شنیده بودیم، اما به استناد یافته های جدید محققین امنیتی موسسه ی Pen Test Partners ، آیفون های هوشمند ویدئویی متصل به Wi-Fi نیز دارای آسیب پذیری جدی هستند، به نحوی که حفره ی امنیتی موجود در آنها موجب لو رفتن گذرواژه ی اینترنت خانگی کاربران می شود.

پژوهشگران Pen Test Partners ، بعد از تحقیق بر روی آیفون هوشمند Ring به وجود این حفره پی بردند. آیفون هوشمند مدرن Ring که دارای قابلیت اتصال به شبکه ی Wi-Fi خانگی است به کاربران اجازه می دهد تا حتی اگر در منزل حضور ندارند از طریق دستگاه همراه شان فردی را که در پشت در است مشاهده کنند. افزون بر این، به کمک Ring کاربران می توانند قفل های هوشمند درشان را به شبکه وصل کنند تا هر زمان که در منزل نبودند با باز کردن در از راه دور، امکان حضور مهمانان یا اعضای خانواده شان را در منزل فراهم کنند.

به گفته ی این محققین، صرفاً با استفاده از یک پیچ گوشتی ساده، هر کسی می تواند آیفون نصب شده در پشت در را باز و دکمه ی نارنجی که در پشت دستگاه قرار گرفته است را فشار دهد تا مولفه ی بی سیم دستگاه در حالت Access Point قرار گیرد. در این حالت فرد سودجو به راحتی می تواند از طریق URL زیر با گوشی همراه خود به سرور متصل شود.
(http://192.168.240.1/gainspan/system/config/network)

به محض اتصال، این URL فایل پیکربندی ماژول بی سیم در مرورگر وب را که حاوی SSID وPSK شبکه ی Wi-Fi خانگی است به شکل متن واضح و مشخص نمایش می دهد.

شایان ذکر است که بعد از ارائه ی گزارش این آسیب پذیری از سوی Pen Test Partners به شرکت تولید کننده ی Ring ، حفره ی امنیتی درست دو هفته بعد، از طریق به روز رسانی میان افزار رفع شد.

thehackeews

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۰۷:۰۸   بدون نظر

انتهای خبر

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:25

چگونه اپلیکیشن‌های موجود در پس‌زمینه را متوقف کنیم؟

کد خبر :38646

اپلیکیشن‌هایی هستند که در پس‌زمینه گوشی شما در حال فعالیت هستند. در پی این فعالیت، باتری و پردازنده و حافظه رم گوشی شما را مصرف می‌کنند.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، این اپلیکیشن‌ها صرفا اپلیکیشن‌هایی نیستند که شما در حال استفاده از آن‌ها هستید. در بیش‌تر مواقع شما اصلا از فعالیت آن‌ها مطلع نیستید. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها که در پس‌زمینه فعال هستند، سهم به‌سزایی در مصرف اینترنت گوشی شما دارند.

در گام نخست، باید این اپلیکیشن‌ها را شناسایی کنیم. “Process Stats” به شما این امکان را می‎دهد تا برنامه‎هایی را که همیشه در حال اجرا هستند شناسایی کنید.

برای استفاده از “Process Stats” باید “Developer Options” را فعال کنید.

برای فعال کردن آن کافی است به مسیر

< Settings> About> Software Information بروید و روی “Build number” کلیک کنید تا پیام فعال شدن “Developer Options” را مشاهده کنید. در این مرحله به این Settings > Developer Options > Process Stats آدرس بروید، و لیست اپلیکیشن‌های در حال اجرا را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید. با انتخاب هر اپلیکیشن می‌توانید از میزان مصرف حافظه رم آن با خبر شوید، و برای مطلع شدن از مصرف باتری اپلیکیشن‌های در حال اجرا کافی است به این Settings > Battery آدرس بروید و میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن را مشاهده کنید. پس از انجام مراحل بالا اکنون می‌توانید تصمیم بگیرید که اجرای کدام اپلیکیشن را باید متوقف کنید.

حالا در این گام، به نحوه توقف یا غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه می‌پردازیم. به این Settings > Apps آدرس بروید وارد بخش “App Manager” شوید و با کلیک بر روی اپلیکیشن مورد نظر، “Disable” را انتخاب کنید و اجرای اپلیکیشن را متوقف کنید.

دو مورد بسیار مهم در این قسمت را باید رعایت کنید. در ابتدا اپلیکیشن‌هایی را که در مورد عملکرد آن‌ها اطلاعی ندارید، به هیچ‌عنوان متوقف نکنید، چرا که ممکن است توقف آن‌ها موجب ایجاد اختلال در عملکرد گوشی شما کند.

مورد دوم که نباید فراموش کنید، این است که برخی از سرویس‌های گوگل باید همیشه فعال باشند، و فعالیت آن‌ها حیاتی است. برای مثال سرویس‌های Google Search ،Google Play services ،Google Contacts Sync ،Google Keyboard و Google Play Store نباید به هیچ عنوان متوقف شوند.

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ در ساعت ۱۰:۱۲:۵۹   بدون نظر

انتهای خبر

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:25


روز لغو تحریم ها یک روز تاریخی است، نه از این جهت که قدرت های جهانی از خر شیطان پایین آمدند و درهای اقتصاد و تکنولوژی شان را به روی ما باز کردند، چیزی که این روز را تاریخی می کند صبوری و پایداری مردمی است که در برابر زیاده خواهی نظام سلطه سر خم نکردند و حقوق حقه خود را نگذاشتند که پایمال شود.
در تاریخ این سرزمین، به خصوص در تاریخ پس از انقلاب نمونه های بسیاری را می توان ذکر کرد که صبر و وحدت کلمه و حق گویی مردم نتیجه داده و آنها را به سرمنزل مقصود رسانده است، قصه برجام نیز از همین جنس است، رهنمودهای خردمندانه رهبر عظیم الشان انقلاب، هوشیاری و مشارکت مردم و سپردن کار دست کاردانان و مسئولیت پذیری نخبگان و فرهیختگان باعث شدند تا حق هسته ای به رسمیت شناخته شود و اعتبار سیاسی و اجتماعی و علمی ایران اسلامی در چشم جهانیان بالا رود.
در این راه، ما هزینه های بسیار مادی و معنوی پرداخت کردیم و تجربه های ارزشمندی هم به دست آوردیم، یک جاهایی راه صواب پیمودیم، یک جاهایی هم ناخواسته از مسیر صواب دور افتادیم، گاهی یکدیگر را پشتیبانی کردیم، گاهی هم مغلوب احساسات شدیم و همدیگر را رنجاندیم، گاهی همیاری کردیم گاهی هم دنبال مقصر گشتیم تا کاسه کوزه های سیاسی را سر او بشکنیم. اما آنچه امروز به دست آورده ایم چیزی بالاتر و ارزشمندتر از لغو تحریم هاست، ما تجربه هایی به دست آوردیم که مثل چراغی روشن، تاریکی ها و ابهامات مسیر آینده را می زداید، تجربه علمی و فنی از یک سو و تجربه سیاسی و دیپلماتیک از سوی دیگر ما را در برخورد با اتفاقات آینده توانمندتر می کند.
روشی که ما در احقاق حق هسته ای خود اتخاذ کردیم در دنیا بدیل و نظیری نداشت. قبل از ما کشوری این راه را نپیموده بود و این مسیر را نرفته بود. حتی در لغو تحریم ها هم کاری که که ما کردیم منحصر به فرد بود. هیچ مدلی پیش از ما وجود نداشت که ملتی بی آن که از مواضع خود عقب نشینی کند تحریم ها را از سر راه خود بردارد. راست می گویند ناظرین جهانی که منش و روش جمهوری اسلامی باید به یک درس دانشگاهی در رشته های سیاست و حقوق بین الملل بدل شود. حقیقتا کار مهمی اتفاق افتاد که باید قدرش را دانست. نباید بگذاریم در رقابت های سیاسی ارزش و اهمیت این کار ملی پایین بیاید و خدایی نکرده شیرینی برجام به کام ملت تلخ شود. اتفاقا از اینجا به بعد است که باید از شیرینی پساتحریم کامجویی کنیم و با دستی بازتر و گشاده تر مشکلات و معضلات کشور را حل کنیم.
تحریم ها بدی زیاد داشتند اما منکر نمی توان بود که در بین دانشمندان و فناوران و مردم ایجاد انگیزه کردند تا کارهای نشدنی را انجام دهند و خوداتکایی را عملا تجربه کنند، این تجربه را باید در پساتحریم هم دنبال کنیم و در سایه تعامل سازنده با دنیا صاحب دانش ها و تکنولوژی های جدید شویم، وقتی با موانع بسیار توانستیم کشور را به بهترین وجه اداره کنیم طبیعی است که حالا با دست باز و بی مانع و محذور بهتر می توانیم.
منتهی آمدن پول و برداشته شدن موانع آسیب های خودش را هم دارد، باز به تجربه دریافته ایم که اگر پایبند برنامه ها و نقشه های راه نباشیم و نسبت به وضعیت خود آگاهی نداشته باشیم، سرمایه های هنگفت باری از روی دوشمان برنمی دارند، نه تنها برنمی دارند بلکه دردسرهای کلان برایمان درست می کنند، دردسرهایی که هنوز هم داریم تاوانشان را پس می دهیم.
پول مهم است اما حلال مشکلات نیست، لغو تحریم ها هم مهم اند اما از آنها مهمتر نحوه مدیریت کشور است، ما می توانستیم در سایه درآمدهای گزاف نفتی مشکلات اقتصادیمان را حل کنیم، اما فرصت سوزی کردیم و آن درآمد را در جاهای نامناسبی سرمایه گذاری کردیم که نتیجه ندادند، اگر درس گرفته باشیم از اشتباهاتمان حالا باید حواسمان را جمع کنیم که حتی ریالی از این سرمایه های آزاد شده هدر نشوند و به مصرف زدگی و رفاه کاذب دامن نزنند.
ما باید به تولیدات داخلی سر و سامان بدهیم و شرایط رونق اقتصاد دانش بنیان را فراهم آوریم، از حیث نیروی خلاقه انسانی ما هیچ کم و کسری نداریم، فضا برای رونق کسب و کار فراهم شود جوانان مستعد ایرانی بلدند که چطور از طریق اقتصاد دانش بنیان کارآفرینی کنند.
کارآفرینی نوین احتیاج به تزریق سرمایه دولتی ندارد، کافی است امنیت سرمایه گذاری را تامین کنیم تا جوانان تحصیلکرده و مستعد بتوانند خود را نه فقط در عرصه ملی که در عرصه جهانی نشان دهند، حالا که تحریم ها برداشته شده اند فرصت مغتنمی است تا ما سهم خود را از اقتصاد دنیا بگیریم، این سهم خواهی معنایش حضور و مشارکت در تولید کالا و خدمات دانش بنیان است.
دولت منظم شده است و برای سامان دادن به اقتصاد می داند که در دوران پساتحریم چه کارهایی را انجام دهد، لازم است تا همان همدلی و همیاری که در جریان هسته ای وجود داشت از این به بعد هم تداوم یابد، در سایه اتفاق و همدلی کارهای مهمی می توانیم انجام دهیم و قدم های بزرگی می توانیم برداریم، شرطش احساس مسئولیت ملی است و این که آحاد جامعه به خصوص جوانان از جان و دل مایه بگذارند و دینشان را به وطنشان ادا کنند.

* معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

۹۳۴۰

انتهای پیام /*

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 6:09


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، منصور کبگانیان عصر روز سه شنبه بعد از پایان جلسه هفتاد و سوم شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران گفت: آمایش آموزش عالی در دستور کار این ستاد قرار گرفته و مباحث مهم و محوری در دو جلسه ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه این آمایش در حوزه عرصه آموزش عالی از جمله تربیت نیروی انسانی است، گفت: مقرر شد عرصه های دیگری نظیر صنعت و به خصوص وزارت کار نیز در این آمایش دیده شود.
وی ادامه داد: در این جلسه نماینده وزارت کار بسته پیشنهادی، مطالب و آسیب شناسی مربوطه در حوزه فارغ التحصیلان کشور را ارائه کرد.
وی یکی از آسیب های فارغ التحصیلان را نرخ بالای بیکاری آنان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این افزایش تعداد نوجوانان فرصت مناسبی را برای کشور در قالب پنجره طلایی جمعیتی ایجاد می کند که باید با برنامه ریزی مناسب از این فرصت استفاده بهینه صورت گیرد.
کبگانیان اظهار کرد: عدم انسجام سیاست های پولی، مالی و تولیدی کشور با حوزه آموزش عالی توسط نماینده وزارت کار مطرح شد.
وی اظهار کرد: وزیر علوم تاکید کرد که مطالب ارائه شده در این جلسه در آمایش آموزش عالی کشور دیده خواهد شد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ارائه موضوعات وزارت صنایع و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: آمایش صنایع کشور باید در این بررسی دیده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی سند بسیار مهم جامعه توسعه دریایی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این سند در دو جلسه در نوبت قرار داشت قرار شد در کنار آمایش آموزش عالی در جلسه آینده بررسی آن آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه بررسی این سند حداقل سه یا چهار جلسه به طول خواهد انجامید گفت: دریاها و اقیانوس ها از بخش های بسیار مهم کشور هستند که در قالب این سند مورد بررسی قرار می گیرند.
علمی**۱۲۰۱**۳۰۶۱**۱۴۴۰

انتهای پیام /*

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 6:09

یکی از بنیان‌گذاران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس آپ، اعلام کرده که برای دریافت نتایج بهتر تصمیمات تازه ای در نحوه عرضه این برنامه در دستور کار قرار گرفته است و برای این منظور دیگر هزینه‌ای از کاربران واتس اپ برای استفاده از آن دریافت نخواهد شد. 


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

واتس آپ رایگان شد

به نقل از فارس، Jan Koum موسس پیام رسان واتس آپ متعلق به فیس بوک روز گذشته از رایگان شدن کامل این نرم افزار و عدم دریافت هزینه اشتراک سالیانه از کاربران آن خبر داد.


هدف از اعمال این تغییرات که باعث شد رقم دریافتی ناچیز یک دلار از کاربران هم حذف شود، حذف موانعی است که باعث می شود برخی کاربران حرفه ای تمایل کمتری به استفاده از واتس آپ در مقایسه با نرم افزارهای رقیب داشته باشند.


Jan Koum در توضیح این مساله گفته است: پرداخت این پول برای برخی کاربران مشکل بوده و ما نمی خواستیم مردم فکر کنند که در برخی مواقع به این علت ممکن است ارتباطاتشان با دنیا قطع شود.


مدل تجاری واتس آپ تا به حال استفاده رایگان در سال اول و دریافت ۹۹ سنت به ازای هر سال استفاده اضافی بوده است. انتظار می رود اعمال تغییرات جدید برای همه کاربران و حذف درگاه های پرداخت چند هفته ای به طول بینجامد.


پیام رسان واتس آپ کاملا رایگان شد …


برخی کارشناسان معتقدند این تغییر موجب هجوم شرکت های تبلیغاتی به واتس آپ و ایجاد مزاحمت های تازه برای کاربران خواهد شد. اما مدیر واتس آپ این مساله را رد کرده است. گفتنی است حق عضویت افرادی که امسال یک دلار به واتس آپ پرداخته بودند به آنها برگردانده نخواهد شد.


آیا شما نیز از کاربران اپلیکیشن واتس آپ هستید؟


مطالب مرتبط :


– زبان فارسی به برنامه پرطرفدار واتس آپ اضافه شد


– حفره امنیتی جدید در برنامه پیام رسان تلگرام


– امکان حذف پیام ارسالی از هر دو طرف در پیام رسان وایبر

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 6:09

هواوی توانست عنوان سومین تولیدکننده گوشی هوشمند سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص دهد. این برند موفق چینی تصمیم دارد تا برای حفظ این جایگاه همچنان باقدرت به فعالیت خود ادامه دهد. تازه ترین خبرها از طراحی پرچمدار جدید این شرکت در چهار نسخه مختلف حکایت می کند.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

P9 & P9 Lite & P9 Max

هواوی نیز همچون برندهای معتبر تولید مدل های مختلف از پرچمدارانش را در دستور کار قرار داده است. این برند چینی که در سال گذشته سه نسخه مختلف از گوشی هوشمند P8 را طراحی و عرضه کرده بود حالا برنامه هایی برای رونمایی از نسل جدید این گوشی با نام احتمالی P9 دارد.


سه نسخه مختلف از گوشی هوشمند P8  در اندازه های ۵٫۲ اینچی، ۵٫۰ اینچی به نام P8 Lite و مدل P8max با صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی مدل های پرچمدار ۲۰۱۵ این شرکت را شامل می شدند. براساس اعلام سایت Venture Beat، این کمپانی در نظر دارد امسال نیز دست به اقدامی مشابه بزند و نسخه های جایگزینی را برای هر یک از این مدل ها ارائه کند که به احتمال زیاد نیز نام P9، P9 Lite و P9max را یدک خواهند کشید.


براساس گزارشات البته نسخه چهارمی هم از این مدل در راه است که احتمالا پیشرفته ترین در میان سه مدل دیگر خواهد بود. طبق گزارشی که در سایت ونچر بیت منتشر شده، نسخه چهارم از موبایل P9 باید یک گوشی هوشمند بهره مند از “امکانات پیشرفته” باشد و به صفحه نمایشی از نوع QH (با وضوح ۱۴۴۰× ۲۵۶۰ پیکسل) را در خود جای داده باشد که قطعا از صفحه نمایش نسخه معمولی بزرگتر و از نسخه Max کوچکتر خواهد بود.


براساس برآوردهای صورت گرفته، مدل معمولی P9 یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی خواهد داشت اما در مورد ابعاد صفحه نمایش P9max هنوز هم حرفی به میان نیامده است. از دیگر مشخصات گوشی بزرگ P9max می‌توان حافظه رم بیشتر نسبت به پرچمدار و مقدار حافظه ذخیره‌سازی بیشتر اشاره کرد که همراه با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل پشتی دو لنزه عرضه خواهد شد. پس از Honor 6 Plus این دومین دستگاه از هواوی است که قرار است به دوربینی دوگانه مجهز شود.


بنابر گفته‌های Venture Bear تنها نسخه‌ای از دستگاه‌های بالارده هواوی که دوربینی دوگانه دارد، همین P9max خواهد بود که چندی پیش تصاویر شماتیکی از ظاهر آن‌ هم لو رفت. همچنین یکی از نسخه‌های P9 احتمالا از پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 950 پشتیبانی خواهد کرد و احتمالا تمام نسخه‌های این دستگاه اندروید مارشملو را اجرا خواهند داشت.


پرچمدار سال جدید هواوی در چهار نسخه ارائه می شود …


لازم به ذکر است که هواوی ظاهرا در نظر ندارد که گوشی هوشمند مورد بحث را در جریان کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کند و در مقابل تصمیم گرفته که یک رویداد جداگانه را برای معرفی این محصول در ماه مارس برگزار نماید.


نظر شما در مورد هواوی و پرچمدار آینده اش چیست؟


مطالب مرتبط :


– هواوی سومین تولیدکننده‌ گوشی‌ های هوشمند در سال ۲۰۱۵


– اولین تصاویر P9 هواوی با طراحی متفاوت


– معرفی فبلت/تبلت سری Honor هواوی با نمایشگر ۲K

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:44

بیگ بنگ: فضاپیمای جونو ناسا تاریخ‌ساز شد: این کاوشگر روز ۱۳ ژانویه ۲۰۱۶ به دورافتاده‌ترین فضاپیمای خورشیدی دست‌ساز بشر تبدیل شد که توانسته ۷۹۳ میلیون کیلومتر از این ستاره فاصله بگیرد.

juno-solar-power-infographicبراساس گزارش ساینس الرت، این کاوشگر با شکستن رکورد سابق روزتا، به فاصله ۷۹۳ میلیون کیلومتری از خورشید رسید که برای فضاپیمایی که تنها سوختش نور خورشید است، چندان خوشایند به نظر نمی‌آید. کاوشگر جونو رکورد فضاپیمای روزتای آژانس فضایی اروپا را شکسته‌ است، فضاپیمایی که در اکتبر سال ۲۰۱۲ در مسیر رسیدن به دنباله‌دار ۶۷P/گراسیمنکو به فاصله ۷۹۲ میلیون کیلومتری از خورشید رسید و رکوردی تازه را به نام خود ثبت کرد.

دستاورد کاوشگر جونو از آن رو از اهمیت بیشتری برخوردار است که این کاوشگر هرچه از خورشید دورتر می‌شود،‌ شدت تابش پرتوهای خورشیدی نیز کاهش پیدا می‌کند. به این شکل منبع انرژی این کاوشگر به تدریج و با نزدیک‌تر شدن به مقصد تعیین شده‌اش، سیاره مشتری،‌ تضعیف می‌شود. به گفته ریک نیباکن مدیر پروژه جونو در لابراتوار JPL ناسا، فاصله مشتری تا خورشید پنج برابر زمین تا خورشید است و نور خورشید در این فاصله ۲۵ برابر تضعیف می‌شود. با این‌همه طراحی جونو به گونه‌ای است که می‌تواند انرژی خورشید را تا حد کافی و مورد نیاز برای انجام ماموریتش جذب کند.

nasa_juno_spacecraftاین فضاپیما دارای سه صفحه خورشیدی ۹ متری است که روی آنها با ۱۸۶۹۸ سلول خورشیدی پوشانده شده‌است. در فاصله زمین تا خورشید،‌ این حجم سلول خورشیدی که مساحتی برابر ۷۲ متر مربع را پوشانده‌اند،‌ می‌توانند تقریبا ۱۴ کیلووات برق تولید کنند. جونو در بیشترین فاصله خود از خورشید، به ۸۳۲ میلیون کیلومتری این ستاره خواهد‌ رسید و ۳۳ بار در مدار مشتری خواهد چرخید. هدف این پروژه بررسی پوشش ابری که سیاره مشتری را در بر گرفته‌ و همچنین شفق‌های قطبی این سیاره‌ است تا دانشمندان بتوانند منشا، ساختار،‌ اتمسفر و مگنتوسفر این سیاره را بهتر بشناسند.

سایت علمی بیگ بنگ /منبع: sciencealert.com

فضاپیمای جونو رکورد شکست!, ۴٫۷ out of 5 based on 3 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:44

بیگ بنگ: اخترشناسان دریافته اند که یکی از درخشان ترین کهکشان های شناخته شده جهان که در فاصله ۱۲.۵ میلیارد سال نوری از ما قرار دارد درحال تکه پاره شدن است. به گفته آنها سیاهچاله ای عظیم در مرکز کهکشان سرمنشا این تحولات است.

تصویری هنری از این کهکشان که درحال از هم گسیخته شدن است

تصویری هنری از این کهکشان که درحال از هم گسیخته شدن است

به گزارش بیگ بنگ به نقل از BBC ، سیاهچاله واقع در کهکشان موسوم به W2246-0526 چنان قدرتمند است که باعث به حرکت درآمدن گاز و غبار در سراسر کهشکان می شود. این کهکشان در سال ۲۰۱۵ با استفاده از داده های تلسکوپ فضایی وایز ناسا (Wide-Field Infrared Survey Explorer) شناسایی شد. اکنون یک مطالعه تازه که در مجله ی “Astrophysical Letters“منتشر شده نتیجه گیری می کند که این کهکشان در حال تکه پاره شدن است.

روبرتو آصف از دانشگاه دیه‌گو پورتالس در شیلی گفت:‌ « انرژی ذرات نور رسوب کرده در گاز و غبار کهکشان چنان شدید است که باعث عقب زدن گاز در همه جهات می شود.» این کهکشان حاوی انرژی فوق العاده ای است و محققان آن را به دیگ آب جوشی که از یک راکتور اتمی حرارت بگیرد تشبیه می کنند. علت، وجود یک سیاهچاله عظیم در وسط کهکشان است. نیروی گرانش آن چنان زیاد است که تاثیری تکان دهنده بر همه مواد و گازهای اطراف دارد.

البته همه این مواد جذب سیاهچاله نمی شود، در عوض این مواد تشکیل دهنده قرص برافزایشی (accretion disk) نوعی هاله از جنس گاز و سایر مواد را تشکیل می دهد. همین قرص است که باعث درخشش فوق العاده کهکشان می شود و تلاطم فوق العاده ای در سراسر کهکشان ایجاد می کند. نور ساطع شده از این کهکشان معادل ۳۰۰ تریلیون (۳۰۰ هزار میلیارد) ستاره است. برای مقایسه یک کهکشان معمولی مثل راه شیری حاوی چند صد میلیارد ستاره است. معلوم نیست که گازی که زیر فشار امواج سیاهچاله عقب رانده می شود نهایتا کهکشان را ترک خواهد کرد یا توسط سیاهچاله بلعیده خواهد شد. اگر این گاز کهکشان را ترک کند، اخترشناسان قادر به مشاهده مستقیم قرص برافزایشی که هم اکنون زیر غبار پنهان است خواهند بود.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: BBC

درخشان ترین کهکشان ِ مشاهده شده، در حال تکه پاره شدن!, ۴٫۷ out of 5 based on 6 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:44

وجود نقایص بی‌شمار در برنامه‌ی مورد حمایت سازمان سلامت ملی انگلستان

کد خبر :38622

با توجه به مطالعه‌ای که از سوی شرکت نرم‌افزارهای امنیتی Arxan صورت گرفته است سازمان سلامت ملی بریتانیا NHS در مورد فن‌آوری‌های ارائه شده نگران است.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، Arxan بررسی کرده است که همه‌ی نرم‌افزارهای مورد تأیید از فقدان حفاظت باینری در برابر دست‌کاری کد رنج می‌برند و علاوه بر آن اغلب آن‌ها دارای حفاظتی در لایه‌ی انتقال خود نیستند. علاوه بر این، این نقص‌ها در نرم‌افزارهای سلامتی مورد تأیید FDA نیز وجود دارند.

Arxan دریافته است که ۹۰ درصد از ۱۲۶ برنامه‌ی مورد بررسی دست کم دو مورد از ده خطر اصلی را که پروژه‌ی امنیت نرم‌افزار وب‌باز، OWASP‌، اعلام کرده است، دارا می‌باشند. علاوه بر این بیش از هشتاد درصد از نرم‌افزارهای بررسی شده که توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده‌ی آمریکا FDA و سازمان ملی سلامت بریتانیا NHS مورد تأیید قرار گرفته‌اند، دارای دست کم دو مورد از ده خطر اصلی OWASP نرم‌افزارهای تلفن همراه هستند.

این یافته‌ها بخشی از پنجمین گزارش وضعیت سالانه‌ی امنیت نرم‌افزارهای Arxan هستند که امسال بر نرم‌افزارهای سلامتی و مالی تمرکز یافته‌اند.

نتیجه این است که برنامه‌های سلامت همراه مرتبط با تلفن همراه که به وسیله‌ی نهادهای حکومتی و نظارتی تأیید شده‌اند تقریباً به اندازه‌ی سایر نرم‌افزارهای تلفن همراه آسیب‌پذیر هستند.

حفاظت ناکافی از لایه‌ی انتقال و نبود حفاظت باینری دو مورد از رایج‌ترین کلاس‌های آسیب‌پذیری هستند که در مطالعه‌ی Arxan نشان داده شده‌اند. این آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند منجر به دست‌کاری کد نرم‌افزارها، مهندسی معکوس، نقض حریم خصوصی و سرقت اطلاعات شوند.

بر اساس این مطالعه این شرکت که در زمینه‌ی توسعه نرم‌افزارهای حفاظتی و فن‌‌آوری‌های ضد دست‌کاری تخصص دارد، کمبودهای حفاظت باینتری می‌تواند منجر به نقض حریم خصوصی، سرقت اطلاعات شخصی مربوط به سلامتی شخص و دست‌کاری آن شوند.

نرم‌افزارهای سلامتی و مالی محبوب از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان و ژاپن به عنوان بخشی از مطالعه‌ی شرکت Arxan زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند، که چندان هم موجبات راحتی طرفدران آن‌ها را فراهم نمی‌کنند. این شرکت می‌گوید که بررسی برنامه‌های iOS نشان می‌دهد که این برنامه‌ها دست کم به اندازه‌ی اندروید آسیب‌پذیر هستند.

اطلاعات بیشتر در مورد این مطالعه را می‌توان در وب‌گاه Arxan پیدا کرد. مقاله‌ای که بر قسمت مراقبت‌های سلامت و بهداشت این مطالعه تمرکز دارد، به شرح روش‌شناسی و یافته‌های این بررسی بر اساس نگرش‌ مصرف‌کنندگان می‌پردازد.

با استفاده از ابزارهای که از سوی همکار شرکت Arxan شرکت Mi۳ توسعه یافته است می‌توان دریافت که آیا نرم‌افزارها در برابر ده خطر اصلی OWASP تلفن‌های همراه آسیب‌پذیر هستند یا خیر. این فرآیند نیمه‌خودکار است، که ترکیبی از آزمایش خودکار نرم‌افزار و ارزیابی دستی را در هر مورد ارائه می‌کند.

منبع: TheRegister/asis.io

تاریخ و زمان انتشار : سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ در ساعت ۱۵:۳۲:۵۹   بدون نظر

انتهای خبر

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:34

هیچ گوشی هوشمند امنی وجود ندارد!

کد خبر :38626

این یک واقعیت ساده است که اغلب موارد به طرز قابل توجهی نادیده گرفته می‌شود.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، گوشی‌های هوشمند جدید یک تراشه‌ی پردازنده و یک تراشه‌ی باند پایه دارند که اتصالات شبکه‌های رادیویی (GSM/UMTS/LTE/etc) را کنترل می‌کنند. این تراشه از طریق یک DMA به سی‌پی‌یو متصل می‌شود. بنابراین تا وقتی که از یک IOMMU استفاده نشود، باند پایه دسترسی کاملی به حافظه‌ی اصلی داشته و می‌تواند به دلخواه خود آن را در معرض خطر قرار دهد.

می‌توان با اطمینان گفت که این باند پایه به شدت ناامن است. این باند یک منبع بسته است و شاید اصلاً بررسی هم نشود. درک ما این است که پیدایش سفت‌افزارهای باند پایه‌ی جدید تلاشی برای توسعه‌ی باند پایه‌ی GSM بوده که شروع آن به دهه‌ی ۱۹۹۰ برمی‌گردد و آن زمانی بود که اهمیت شیوه‌های توسعه‌ی نرم‌افزار به شکل امن چندان آشکار نبود. به عبارت دیگر، درک ما بر پایه‌ی تحقیقاتی که انجام داده‌ایم این است که این سامانه به شدت گرایش دارد که ناامن باشد و به احتمال زیاد در برابر اجرای کدهای متعدد از راه دور آسیب‌پذیر است.

بنابراین هیچ گوشی هوشمندی نمی‌تواند در برابر دشمنی که قادر است تا ارتباط‌های رادیویی دستگاه (UM) را در معرض تهدید قرار دهد امن باشد. این موضوع شامل هر کسی که بتواند به استقرار دستگاه‌های گمراه‌‌کننده بپردازد و یا هر کسی که بتواند به کنترل ایستگاه پایه‌ی آن بپردازد می‌شود، چه این شخص یک نفوذگر قانونی یا غیرقانونی و هر چیز دیگری باشد.

از نظر ما این کار احمقانه‌ای نیست که فرض کنیم تعدادی از دولت‌ها (یا پیمان‌کاران آن‌ها) کدهایی برای سوءاستفاده از این قابلیت‌های باندهای پایه‌ی از راه دور آماده کرده باشند.

تا زمانی که باند پایه مورد بررسی کامل قرار نگرفته است و گوشی‌های هوشمند از IOMMUs برخوردار نیستند، و سامانه‌های عامل آن‌ها به گونه‌ای پیکربندی نشده‌اند که حجم تهدیدات را کاهش دهند، هیچ گوشی هوشمندی وجود ندارد که بتوان به آن برای محرمانه بودن و پردازش مطمئن اطلاعات اعتماد کرد.

مسأله این است که درخواست برای گوشی‌های امن و ارتباطات امن در چنین شرایطی بسیار عجیب و غریب است.

بنابراین تنها دو راه برای امن کردن گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد:‌ بررسی باند پایه و یا استفاده از یک IOMMU (واحد مدیریت حافظه‌ی ورودی/خروجی). در حالی‌که هنوز امنیت سخت‌افزارهای گوشی‌های هوشمند تضمین نشده‌اند، نمی‌توان حتی در مورد امنیت نرم‌افزارهای آن‌ها گفت‌وگو کرد.

devever/asis.io

تاریخ و زمان انتشار : سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ در ساعت ۱۵:۳۸:۳۵   بدون نظر

انتهای خبر

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:34

نمایشگاه MWC،  بزرگترین رویداد دنیای موبایل می باشد که هر سال در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می شود و برندهای تولیدکننده گوشی با رونمایی از آخرین دستاوردهای خود قدرتشان را به رخ رقبا می کشانند. بعد از ارسال دعوتنامه از ال جی برای نمایشگاه امسال حالا نوبت به سونی رسیده است.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

Sony in MWC 2016

این طور که پیداست سونی به خوبی توانست بحران های مالی اش را پشت سر بگذارد، سونی که مدتی پیش زمزمه هایی از احتمال واگذاری بخش موبایلش به گوش می رسید با تغییر سیاست هایی در ادامه فعالیت هایش بحران را پشت سر گذاشته و بار دیگر به میدان رقابت بازگشته است. 


سونی اخیرا و به دنبال انتشار شایعاتی، نسخه‌ صورتی گوشی هوشمند پرچمدارش یا همان اکسپریا Z5 را رسما معرفی کرد. علاوه بر این گوشی تصاویر دیگری از یک گوشی با مدل ناشناخته و به رنگ رزگلد نیز از این برند ژاپنی منتشر شده که توجه کاربران را به خود جلب کرده است. حالا تازه ترین خبرها از ارسال دعوتنامه های این شرکت برای کنگره جهانی موبایل حکایت می کنند.


دعوتنامه سونی برای تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) در حالی منتشر شده که ال جی به عنوان اولین برند آماده شرکت در نمایشگاه کنفرانس خود در تاریخ ۲۱ فوریه اعلام کرده است.


سامسونگ به احتمال فراوان خانواده جدید گلکسی S7 را در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد و همچنین شایعاتی نیز در مورد رونمایی زودهنگام G5 ال‌جی به گوش می‌رسد. اما سونی خانواده اکسپریا Z5 را شهریورماه و در نمایشگاه IFA 2015 برلین معرفی کرده و شاید هنوز برای رونمایی از نسل جدیدتر کمی زود باشد. همچنین شایعات و تصاویر احتمالی مربوط به پرچمداران آینده ال‌جی و سامسونگ منتشر شده است اما هنوز خبری در مورد Xperia Z6 منتشر نشده است. پیش بینی می شود تا سونی چند گوشی ارزان‌قیمت مثلا از سری E خود را در کنار یک تبلت احتمالی Xperia Z5 Tablet معرفی کند.


دعوتنامه سونی برای نمایشگاه MWC 2016 …


تصویر دعوتنامه هیچ اطلاعاتی را در مورد دستگاه یا دستگاه‌های احتمالی مشخص نکرده است. این در حالی است که تا شروع نمایشگاه بیش از یک ماه باقی مانده و شاید تا شروع برگزاری این نمایشگاه اطلاعاتی از محصولات خود منتشر نماید.

نظر شما در مورد سونی و برنامه هایش در نمایشگاه جهانی موبایل چیست؟


مطالب مرتبط :


– رونمایی رسمی از نسخه صورتی رنگ اکسپریا Z5


– دعوتنامه ال جی برای کنگره جهانی موبایل بارسلون


– بروزرسانی اندرویدی برای اکسپریا C4

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:34

در حال حاضر اکثر شرکت ها در تلاش برای حضور قدرتمند در نمایشگاه MWC بارسلون می باشند، کمپانی زد تی ای نیز یکی از این برندهاست. در فاصله باقی مانده تا برگزاری این نمایشگاه، گوشی هوشمندی جدید از این برند با امکاناتی قابل توجه و طراحی زیبا رونمایی شده است.


در ادامه با جی اس ام آریا همراه باشید …

Nubia Prague S

ZTE، یکی از برندهای چینی است که با طراحی و ارائه محصولاتی مقرون به صرفه تصمیم دارد تا در رده های مختلف بازار نظر کاربران را جلب نماید. چندی پیش خبرهایی از برنامه های این شرکت برای حضور فعال تر در بازار ایران نیز منتشر شده بود. درحالی‌که همگان منتظر Nubia Z9 پرچمدار آینده ZTE هستند این شرکت به تازگی یک گوشی میان‌رده جدید را با نام Nubia Prague S معرفی کرده است. 

طراحی گوشی شباهت زیادی به سری سونی اکسپریا دارد و در آن از دو پنل شیشه‌ای با فریم فلزی استفاده شده است. ZTE ترجیح داده تا بخش فلزی پشتی از My Prague را به طور کلی با شیشه جایگزین کند. صفحه‌نمایش گوشی ۵٫۲ اینچی Super AMOLED و با وضوح Full HD 1080p انتخاب شده و با پوششی از شیشه ۲٫۵D (خمیده در لبه‌ها) محافظت می‌شود.

Nubia Prague S

تراشه اسنپدراگون ۶۱۵ با چهار هسته ۱٫۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 چهار هسته یک گیگاهرتزی Cortex-A53 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 405 می‌تواند وضوح صفحه‌نمایش را به خوبی برای اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به خوبی پشتیبانی کند و سه گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز در حد پرچمداران بازار انتخاب شده است. علاوه بر این ZTE امکان افزایش حافظه گوشی را تا ۱۲۸ گیگابایت گیگابایت فراهم کرده است.


Prague S با اندروید ۵٫۱ آب‌نبات چوبی و با رابط کاربری nubia UI 3.0 عرضه خواهد شد اما پیش بینی می شود ZTE آن را به مارشملو نیز آپدیت کند. دوربین‌های ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی در پشت و جلو با رابط کاربری NeoVision 5.2 به ادعای ZTE بهترین تجربه عکاسی را فراهم کرده و دوربین جلویی نیز ۷۸ درجه زاویه دید دارد تا افراد بیشتری را در سلفی‌ها در خود جای دهد. از ویژگی‌های منحصر به فرد Prague S می‌توان به اسکنر چشمی برای بازکردن قفل و همچنین فناوری FiT برای کار کردن با گوشی با لبه‌های حساس به لمس آن اشاره کرد.

Nubia Prague S

گوشی جدید اندرویدی با اسکنر چشمی برای باز کردن قفل …


با ابعاد ۱۴۸٫۲ × ۷۲٫۵ × ۶٫۸ میلی‌متر این مدل بیش از یک میلی‌متر نسبت به مدل قبلی ضخیم‌تر شده اما کماکان همان باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی را به همراه دارد. وزن گوشی اما از ۱۴۰ گرم به ۱۳۵ گرم رسیده و ZTE آن را در دو رنگ نقره‌ای و رزگلد عرضه خواهد کرد. بسته به پشتیبانی از شبکه مخابراتی این گوشی با قیمت ۳۶۵ یا ۳۸۰ دلار و از سوم بهمن‌ماه به فروش خواهد رسید.


نظر شما در مورد جدیدترین گوشی کمپانی ZTE چیست؟


مطالب مرتبط :


– ایسوس و رونمایی از گوشی هوشمندی با نامگذاری جدید


– افشای مشخصات و تصاویر گوشی جدید ایسوس


– گوشی Zenfone 3 ایسوس مجهز به اسکنر اثرانگشت

- - , .

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:05